mandag 29. desember 2008

Fryd for øyet og HOME & COTTAGE


Gleder meg til imorgen da skal jeg og frk. andre etg. på MINST to interiørbutikker!
VI skal på "fryd for øyet", det er første gang vi er der så vi er VELDIG spente!
Mer om butikken finner dere her
Også skal vi på Home & Cottage.
Blir spennende, håper vi gjør noen salgskupp,
ellers skal vi nok uansett få handlet litt :)

Vi ser etter litt forskjellige ting,
men jeg er ute etter ett hvitt velkommen skilt, 
rødt eller kremfarget tøy hjerte, 
osteklokke (!!!!)
Kroner i sølv
Hvitt towels skilt
og oppskrift på basillikum pesto.
Så gjenstår det å se om de har noe av dette eller om vi bare gjør en rekke andre kupp ;)

Forresten har jeg sett endel bjerkekvist hjerter rundt omkring på interiørbloggene her, lager dere dem selv eller er de kjøpt noe sted? Setter pris på alle svar!

15 kommentarer:

  1. Hei!
    Hva syntes du om Home and Cottage? Jeg tittet innom etter å ha lest dette, men må dessverre si at jeg ble svært skuffet. Møblene og resten av varene er utrolig fine, men dårligere service skal man lete lenge etter. Jeg trengte mange ting, som jeg fant der, men nekter å legge igjen penger i butikker hvor man blir møtt med frekke ansatte. Skulle tro de var interessert i å tjene penger i disse tider, men virket ikke sånn. Uff og uff! Finnes andre butikker som fører samme merker, og som har blide folk.

    SvarSlett
  2. Hei,
    jeg var innom avdelingen på Alna på mandag... Butikken er veldig fin. Reagerte på at det var litt tomt for varer der, og dessverre ikke så veldig imøtekommende personale. Håper de gjør noe med det.

    Fin blogg forresten:)

    SvarSlett
  3. Dere må komme innom Home and Cottage på Gullgruven Senter i Bergen - der får dere best service!! Og de har den fineste butikken... De åpner 1.april :)

    SvarSlett
  4. Hei Anette!

    Mange vakkre bilder her!! Akkurat min stil,fransk land stil.Vi skal bygge hus i Larvik om ikke lenge. Kommer til å følge med på bloggen din:)Lurte på hvor dere har fått tak i de vakkre utskjæringene rundt dørene på huset utvendig?

    Mvh Berit

    SvarSlett
  5. Hei. Bare en liten kommentar til om interiørkjeden "Home and Cottage", butikken er flott den, men de har definitivt ikke skjønt hva service er. Jeg gledet meg stort til å besøke den nyåpnede butikken på majorstua i Oslo, men ble egentlig så skuffet over de sure menneskene at jeg ikke orket tilbringe mye tid der. Er dette stilen de ønsker på sine ansatte?

    SvarSlett
  6. Home and Cottage er noe av det mest kyniske butikk-konsept jeg har sett på lenge.De har sett att det finnes mange små frittstående shabby-shic butikker landet rundt med en landtli,rustikk og femenin stil som appelerer til veldig mange kvinner( og en del menn).
    De ønsker da å gravse til seg det markede og fjerne kundegrunnlaget for de små interiørbutikkene.Kvaliteten på varene er veldig simpel og dårlig.
    men de er gode til å visualisere,
    markedsføre og forsyner seg godt av stilen til Gant home,laura Ashly etc. Styr unna !!!

    SvarSlett
  7. Til dere som ikke liker servicen.
    Hold dere under dyna og spis piller.
    Er faktisk en flott og inspirerende
    butikk med hyggelige mennesker.
    Dersom dere ikke liker stilen, hold
    kortet i veska og gå hjem.
    Sikkert mye bedre der.

    SvarSlett
  8. Enig med deg! Har aldri før fått bedre service og inspirasjon enn etter besøket
    i Home&Cottage. Dette vet jeg ikke var pålagt. Jobber som dekoratør hos en konkurent. De var mer enn villige til å
    hjelpe med saker som andre tar "gebyr"
    All ros og takk til hyggelige medarbeidere!

    SvarSlett
  9. Vil bare si meg dels enig i de som mener at servicen der er elendig. Vi har vært på 3 butikker, og flere ganger på de forskjellige butikkene. De har veldig mye lekkert, og det er ikke sykt dyrt, MEN servicen er veldig variabel, og stort sett dårlig!
    Det er noen få som er veldig hjelpsomme, men ellers føles det som vi forstyrrer de når vi spør om ting, eller så vet de bare ingenting. Til tross for dette kjøpte vi et bord, som vi venter, venter og venter på...
    Robert

    SvarSlett
  10. Har vært på Home and Cottage i Porsgrunn, Skien, Sandefjord, Tønsberg, Majorstua og Alnabru, men fortsatt har INGEN spurt om jeg trenger hjelp eller sagt hei! Helt, helt utrolig! Og selv da jeg kikket på et bord og kom tilbake en gang til for å se på det gav de fortsatt blaffen og fortsatte med "personlig samtale" bak kassa. Tragisk, for butikkene og tingene er fine, men servicen er helt på bånn! Hadde ikke vært noen stor sak om det kun gjaldt en butikk, men nå har jeg vært i mange av dem og opptil flere ganger i hver. Tror Home and Cottage ledelsen bør sende sine ansatte på servicekurs...

    SvarSlett
  11. Ser at det er mange dårlige erfaringer fra Home & Cottage butikkene, og jeg må desverre si meg enig. Jeg har ved flere anledninger vært innom avdelingen på Alna, og der er betjeningen helt utorlig lite kundevennlige. De står enten i grupper og snakker og gir uttrykk for at de er irritert når man avbryter dem for å spørre om noe, eller de holder på med utpakking av varer og har ikke tid til å svare. Og også jeg venter, venter og venter på kjøpte varer. Har nå bestemt meg for å få igjen pengene og heller gå et annet sted.

    SvarSlett
  12. Home& cottage Selger jo bare skrot,var innom butikken på Majorstua i oslo.Virkes som om det er "pengemennesker" bak som ønsker å tjene på trenden med shabby chic.
    Det hele bygger på å skape en stemning for kaffelatte rusa damer på bytur som totalt ukritisk kjøper skrot.

    SvarSlett
  13. Jeg var veldig skeptisk til konseptet "Home & Cottage" da dette startet, men må si at jeg er positivt overrasket. I Porsgrunn finner man stort sett de samme damene som tidligere jobbet hos Interiørland. De er vel kanskje ikke verdensmestere i innredning selv om de kan søm, gardiner og litt til:-), men de er alltid hyggelige og imøtekommende.
    Ja, det er mye billige kopier av Lexington, Gant etc (New England), men de har også en god del ok merker, og man finner mange av de samme pyntegjenstandene her som hos feks Hødnebø.

    SvarSlett
  14. Hei! Her er det visst ulike erfaringer. Jeg har bare vært i den i Sandefjord èn gang. Der ble jeg da tilbudt hjelp med det samme - imidlertid ville jeg bare helst titte litt. Jeg falt for en lampe jeg ikke hadde planer om da jeg gikk inn, men leselampe stod på ønskelisten fra før, så det var ikke helt impulsivt. Lampen er jeg meget lykkelig med, og jeg syntes butikken i Sandefjord var fin, og med alminnelig greie ekspeditører.

    Jeg var på forhånd blitt "advart" mot en noe særegen tolkning av Kjøpsloven som denne kjeden praktiserer. Finner man en helt uakseptabel feil på en vare, nektes visstnok bytting under henvisning til at det er individuelle særegenheter ifm det 'rustikke' konseptet. Det er imidlertid grenser for hvor 'rustikt' noe kan være i forhold til sprekker o.l. før kunden definerer det som feil. Det er flere som har dårlige erfaringer med reklamasjoner der. Sånt bør alle butikker kunne håndtere slik at kundene får lyst til å komme igjen.

    SvarSlett
  15. Elendig service hos Home&Cottage avdeling Alna. Synd, da dere har utrolig mye flott, men stort minus å ikke satse mer på service og blide medarbeidere. Finn dere en ny jobb, ikke alle passer i et serviceyrke!
    I tillegg er flere av dem utrolig frekke. Jeg stiller et spørsmål som hvor mange puter følger sofaen, så mange som ligger i sofaen selvsagt får jeg som svar. Det stolte jeg ikke på og spurte dermed en annen, som gadd å bli med meg bort å se. Det viste seg, som jeg trodde at putene va flyttet på. Neste gang skal jeg hente alle putene jeg finner i hele butikken og legge det i sofaen jeg skal kjøpe! Er det mulig..

    SvarSlett