fredag 4. juni 2010

Godt med flotte arbeidsfolk! Garasje, blomsterbed og utsikt

Vi koser oss med deilig vær i Sandefjord by, og man kan jo ikke ligge på latsiden. Iallefall ikke mannfolkene ;) Så mens de respektive fruene (!knis!) passer barn og barnebarn, så bygger mannfolka garasje. Her er pappa opptatt av at det må være 60 mellom sperrene. Se som han konsentrerer seg. Mon tro om mor er enig... (Viktigere at oppløftet er midt på enn at jobben skal være enkel for dere vettu gutter ;) og jeg er enig med mamma)


I dag håper jeg det blir grilling. I helgen skal vi male rekkverket på verandaen. Gleder meg til det blir hvitt!! Og er veldig glad for foreldre og gode venner som stiller opp og tilbyr av sin tid og sine krefter! Viser dere i mellomtiden ett bilde av hvordan det er foreløbig.


Også har vi her plantet endel blomster, det blir selvsagt finere når trappen kommer og vi legger kantstein rundt beddene. Og ikke minst når det begynner og gro til litt. Foreløbig ser det kanskje litt puslete ut. Men mange av  favorittene mine står på rekke å rad, hosta, dagliljer, peoner og enda mer dagliljer. Har tre forskjellige farger/nyanser på peonene og 4 forskjellige av dagliljene. Det sies at peonene kan leve i hundre år. Imponerende. Kan tyde på at om jeg er litt flink å stelle dem så holder de lenge :)


Vesla er flink å hjelpe til med å vanne. Alt med vanngris er jo nemlig super artig! Steinmuren er ny denne uken, og det er husbonden selv som har fikset denne.


Innrømmer at jeg er litt misunnelig på denne lekre blomsten som står på verandaen hos mor. Rosafargen er bare helt enestående.Lekker sommer-krukke blomst!


Dette er veslas favoritt på bestemors veranda. Synes det er topp og sitte på "den minste bukkene bruse". Det sa på "Årets Hus & Hagemesse" at fontener og figurer er inn igjen. Les mer om det her:  www.dinside.no/102830/%C5rets-hus-hagemesse.  Så nå er bukken din inn igjen mamma ;)

Det spirer og gror på fjellet vårt nå, der veks det jordbær, mange jordbær, hele fjellet er (snart) bare jordbær...

Tjæreblomstene har begynt å blomstre nå.

og "natt og dag"


Fjellet  ja. Kom på at jeg aldri har vist dere fjellet vårt bak huset. Sjekk den utsikten. Oppi fjellet her har vi flere sitteplasserog mannen planlegger grill gruppe her. Når man ser utsikten skjønner man hvorfor. Riktignok sier mannen min fra Molde at dette ikke er FJELL, men faktisk bare en liten knaus. Skjønner poenget, men for meg som er oppvokst her så har dette alltid vært fjellet!

Først veien til den laveste platten og bilder av den:

til høyre her så skulle jeg hatt en batteridrevet lysgirlander med MASSE små lys i trærne, for der går det nemlig en sti oppover i fjellet. Vet noen hvor man får tak i dette?


Her er en av veiene opp til de andre plattene/sitteplassene og toppen av fjellknausen. Denne tømmertrappen har vaniljemannen nettopp restaurert. Kunne godt tenke meg en batteridreven lysgirlander her OGSÅ jeg og henge oppover trappa i høyde med "rekkverket". Så jeg spør igjen slik at dere ikke glemmer å svare på det ;) Noen som vet hvor man kan få tak i det?

Bitte litte grann av utsikten. Huset vårt er det første, der ser dere vi bygger garasje med beboelsesrom oppå.


Andre siden av huset. Som dere ser så må vi så litt plen snart!


Skal lage en skikkelig panoramavisning til dere fra fjellet når jeg får tatt litt bra bilder.

Gleder meg til jeg skal hjem fra jobb, bare 7 minutter igjen! Ha en god helg alle sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar