tirsdag 6. juli 2010

Hvilken rose man bør velge mon tro?

Håper det er noen blomster interesserte som kan hjelpe meg her... Jeg har veldig lyst på noen roser som skal vokse foran en murvegg vi har i hagen. Foreløbig trooor jeg at jeg har eliminert ned slik at valget står mellom disse.

Astrid Lindgren:
Klaserose, halvfylt, duftende, 1 m, hardfør og robust, remoterende. H4



Duchesse de Montebello :
fylt, sterk (!) duft, lettstelt og herdig, frisk, varkre blomster, 1,5m.



Heritage:
Engelske roser/Austinroser, god duft, remoterende, 1,5 m. H5




Memoire:
Klaseroser, god duft, remoterende, 80 cm, H3



Aner ikke hvor lett jeg kan få tak i disse typene, men håper ikke det byr på alt for store vansker.
Håper at dere kan komme med noen innspill på godt og vondt om dere vet noen om noen av disse typene!

2 kommentarer:

  1. Hei!!
    Det var noen nydlige roser du har plukket ut :-)
    Jeg tror jeg ville tatt Astrid Lindgren eller den godt fylte nydelige Duchesse de Montebello...
    Men, tror det blir fint uansett hvem av de du velger, så lykke til!!
    -Anja-

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder av nydelige roser :) Glemte å spørre først, men har lånt bilde av "Duchesse de Montebello" til facebookgruppa "landlige og romantiske hager og interiør". Skal legge inn kilden og link til deg :)
    Mvh. Catharina

    SvarSlett